30 Eylül 2013 Pazartesi

KARAKÖYÜM DİYE BİR YER VAR!


Mekanlarla ilgili takıntım yok denecek kadar azdır. Farklı mekanlar deneyeyim, oranın mezesini yiyeyim, kahvesini tadayım gibi şeyler benim için çok önemli değildir. Bulunduğun yeri sana güzel yapanın yanındaki insanlar olduğunu düşünürüm. Ama işte insanız ya ömrümüzün belirli zamanlarında güzel yerlere gidiyoruz. Arkadaşların tavsiye ediyor, sen keşfediyorsun vs. Hazır gidip, oturup, beğenmişken de paylaşmamak ayıp olurdu.
Geçtiğimiz cumartesi günü Aybalam'ın doğum gününü kutlamak, iş arkadaşlarımızla bir de dışarıda buluşup iki lafın belini kırmak için önceden rezervasyon yaptırdığımız Karaköyüm Resaturant'a gittik. Restaurant Karaköy'de Bankalar Caddesi üzerinde, Bank Asya'nın en üst katında. Burası, Galata'nın eteklerinden yüzünü İstanbul'a doğru çevirmiş harika bir manzaraya bırakıyor sizi. Ben biraz erken gelip manzaranın tadını çıkardım ve bize ayrılan kenardaki masaya oturdum, beklemeye koyuldum diğerlerini. Belli ki kalabalık bir akşam olacaktı. Zira diğer masalar da hazırlanmış, gruplar yavaş yavaş gelmeye başlamıştı. Rest. kaç kişilikti bilmiyorum ama geniş bir evin salonunu hayal edin. Dört beş öbek masa, her masa birbirine hem yakın hem uzak. Sanırsın ki bütün aile toplanıp yemek yiyeceğiz. Saatler ilerleyip salon dolmaya başladıkça, kendimi daha bir evimde hissettim. Fonda çalan hafif müzikler de yakışmıştı ortama.
Ne yediğin değil kiminle yediğin önemlidir biliyorum ama masaya gelen mezeler ve mevsim balıkları da oldukça lezzetliydi. Mekanın işletmecisi Sevinç Hanım o kadar tatlıydı ki ev sahibi gibi her masayı aralıklarla ziyaret etti. Bizimle ilgilenen garson Mustafa Abiye de selam olsun, belli ki  işini severek yapanlardan.
Gece boyu muhabbet, kahkaha, ağlama, dertleşme, şerefe eksik olmadı tabii. Dem biraz fazla gelince daha da bir güzel olduk...
Aybalam'ın kendi gibi güzel yaşı vesile oldu bugünü yaşamamıza ve burayı bilmemize. Gezegenimden ona bir kez daha sevgilerimi gönderiyorum. 
Diyeceğim o ki siz de bir ara dışarı çıkalım, yemeğe gidelim derseniz buraya bir gidin. Kulaklarım iyi tarafından çınlayacak eminim..

Kalın sağlıcakla,

M.




1 yorum: