28 Eylül 2013 Cumartesi

EYLÜL'Ü UĞURLUYORUM....



Eylül'ü çok severim. İnsanı yazdan yavaş yavaş ayıran ama bir yandan da sevimsiz kışa hazırlayan bir hali var. Sakin ve dingin tavrıyla bana her zaman huzur verir.Ve bütün güzel şeyler Eylül'de olurmuş gibi hissederim. Aşık olabilir,  kararlar alabilir, kötü şeyleri unutabilir, gezebilir, öğrenebilir ya da okuyabilirsin...Sanki Eylül, insanı bütün bunları yapması için çağırır! Bütün ayların içinde ayrı bir yeri olduğunu hissettirir.


Her yere eşittir, taraf tutmaz Eylül. İhtiyacı olan herkese, ihtiyacı kadar yakındır. Güneşle muazzam bir dostluğu vardır. Güneş 23 Eylül'de ışınlarını dik bir şekilde yansıtırken ekvatora, dünyanın her yerinde gece ve gündüz eşitlenir. Ve sevgili güneş bunu, beni doğrularcasına Eylül'de yapar. Tek sahibi değildir elbette bu eşitliğin Eylülcük, Martla birlikte göğüslerler ekinoksu. Ama yine de Eylül'de bir başka eşitlenir kabul edin...
Peki ya İzmir'in kurtuluşu ve bu ayda kurtarılan diğer şehirler. Bunlar da mı tesadüf sanırsınız ?
Dünyanın en manidar gününün yine Eylül'de olması da tesadüf değildir. "21 Eylül Dünya Barış Günü" Dünyanın, insanların, hayvanların, doğanın ve benim gezegenim dahil bütün gezegenlerin ihtiyacı olan en önemli hâl; BARIŞ, yine bugün hatırlatılmaktadır insanoğluna, sanki diğer zamanlar hiç ihtiyacı yokmuş gibi...

Tesadüf sandıklarımız bir kenarda dursun, biliyor musunuz ben Eylül'de hiç aşık olmadım , kötü zamanları unuttuğum olmuştur, güzel kitaplar okuduğum ya da gezdiğim zamanlar,  ama bu güzel ayla o güzel duyguyu henüz birleştiremedim. Ama belli mi olur şuan için ömrümün bütün Eylülleri müsait görünüyor...

Tamam tamam biliyorum hüznü iyice yerleşmeden uğurlamaları kısa tutmalı, içim buruk haliyle, bunca güzel şeye ev sahipliği yapan 2013 Eylül'ünü uğurluyorum.Yine bu Eylül'de yeryüzüne bir çizik atıp giden Tuncel Kurtiz'i uğurluyorum ve daha önceki Eylüller de giden bütün güzel insanları...

Kavuşunca meşk kavuşamayınca aşk olur derler. Bir daha ki Eylül'e kadar o'na aşkla bağlı kalacağıma söz veriyorum. Ta ki meşk olana kadar...

Hoşçakal Eylül!

M.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder